چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

دومین روز هفته سوم لیگ برتر فوتبال جام خلیج همیشه فارس 6 گل و 3 تساوی

روزدوم هفته سوم لیگ برتر فوتبال درتهران ، تبریز، اصفهان ، مسجد سلیمان و مشهد

 با 6 دوگل و 3 تساوی به پایان رسید .

 

سرویس ورزشی موج برنا – هفته دوم لیگ برتر فوتبال جام خلیج همیشه فارس با 5 دیدار در روز دوم هفته سوم پیگیری  شد و استقلال تهران  میزبان تراکتورسازی تبریز بود ، بود ، صنعت نفت آبادان میزبان بود و فولاد گسترش تبریز میزبان سپیدرود بود .

* استاد و شاگرد به تساوی رضایت دادند ،گسترش 1- سپیدرود 1؛ با جان و دل برای یک امتیاز

تیم سپیدرود رشت با کسب نتیجه تساوی برابر گسترش فولاد تبریز به اولین امتیاز خود در لیگ هجدهم دست یافت.

اولین دیدار از هفته سوم ، روز دوم لیگ برتر جام خلیج همیشه فارس ، از ساعت 18  در ورزشگاه بنیان دیزل ، گسترش فولاد  تبریز میزبان  سپیدرود رشت بود و علی رقم نتایج هفته اول و دوم دو تیم با کسب تساوی به پایان رسید و شاگردان خداداد عزیزی با کسب نتیجه تساوی برابر حریف تبریزی به اولین امتیاز خود در لیگ هجدهم دست یافتند.

سپیدرودی‌ها که به دنبال جبران نتیجه دو هفته ابتدایی خود بودند به مانند دو بازی خود حملات خود را شروع کردند و در همان ابتدا و از روی نقطه پنالتی و توسط حسین ابراهیمی به گل رسیدند. در دقیقه 8 رضا معقولی از سمت راست منطقه دفاعی گسترش فولاد نفوذی را به محوطه جریمه گسترش انجام داد که با خطای مدافع حریف متوقف شد و با نظر داور پنالتی اعلام شد که حسین ابراهیمی با گل کردن این ضربه، دومین گل خود در لیگ هجدهم را به ثمر رساند.

در ادامه گسترشی‌ها که بازی را از دست رفته می‌دیدند توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در دقایق انتهایی نیمه اول با شوت زیبای محسن یوسفی بازی را به تساوی کشاندندو در نهایت نیمه اول با تساوی یک به پایان رسید . دردقیقه 45 بر روی یک حرکت تیمی توپ به محسن یوسفی در پشت محوطه جریمه سپیدرود رسید که این هافبک کهنه‌کار با شوتی زیبا و کات دار و البته بر روی اشتباه کوروش ملکی بازی را به تساوی کشاند.

با شروع نیمه دوم بازی به صورت متعادل پیگیری می‌شد و توپ در میانه زمین در جریان بود. فیروز کریمی که به دنبال هر سه امتیاز این دیدار بود با تعویض‌های خود تاکتیک هجومی را در پیش گرفت و در دقایق آخر بازی صاحب موقعیت‌های خوبی برای گلزنی شد که همه آن‌ها توسط دفاع و دروازه‌بان سپیدرود دفع شد و در نهایت بازی با همان نتیجه 1-1 به پایان رسید.

سیدرضا مهدوی داور این دیدار با کمک‌های جواد مداح و  امیرمحمد داودزاده و کمیل غلامی داور چهارم و با نظارت رسول فروغی این دیدار را قضاوت کردند .

اخطارهای این دیدار را مسیح زاهدی (10) از گسترش فولاد و میلاد قربان‌زاده(24) - رضا معقولی(43) - مهرداد بایرامی(30 )- یعقوب کریمی(94) از سپیدرودگرفتند .

*پایان نگرانی ها، استقلال بازگشت ، استقلال 3 - تراکتورسازی 0؛ نمایش قدرت مقابل کهکشانی‌ها

استقلال با پیروزی 3 بر صفر برابر تراکتورسازی به اولین پیروزی خود در لیگ هجدهم دست پیدا کرد.

استقلال تهران از ساعت 20:30 در مجموعه ورزشی آزادی تهران میزبان تراکتور سازی تبریز بود . استقلال برای حضور در جمع بالانشینان جدول رده بندی نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار داشت ، تراکتور سازی تبریز هم که با تغییر در کادر فنی و جذب بازیکنان خصوصا جذب اشکان دژاگه و شجاعی به دنبال کسب نتیجه در تهران بود .

اما تفکرات تهاجمی استقلال موجب شد  این تیم با گل به خودی عبدالله زاده در دقیقه 12، تبریزی در دقیقه 27 و فرشید اسماعیلی در دقیقه 50 موفق شد تراکتورسازی را گل باران کند و به جدول رده بندی لیگ برتر برگردد.

استقلال نیمه اول را کاملا برتر از حریف خود شروع کرد و اگر خوش شانس بود زودتر دقیقه 12 می توانست به گل برسد اما در یکی دو مورد بی دقتی مهاجمان مانع از این اتفاق شد.در دقیقه 12 اما سانتر روح الله باقری به روی دروازه با گل به خودی علی عبدالله زاده وارد دروازه تراکتورسازی شد تا استقلال خیلی زود از حریف خود جلو بیفتد.حملات استقلال بعد از گل اول دوباره ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 27 پاس پشت پای زیبای فرشید اسماعیلی با ضربه دیدنی مرتضی تبریزی وارد دروازه تراکتورسازی شد. بعد از این گل تراکتورسازی جلو کشید و چند بار روی حرکات تکنیکی مسعود شجاعی روی دروازه استقلال خطر ایجاد کرد اما این موقعیت ها در حدی نبود که دروازه استقلال باز شود.

استقلالی ها نیمه دوم را نیز بهتر از حریف تبریزی خود آغاز کردند و حریف را تحت فشار قرار دادند. همین پرس خوب آبی ها باعث شد تا شجاعی در ابتدای نیمه مرتکب یک اشتباه مرگبار شود و فرشید اسماعیلی با استفاده از این اشتباه و یک ضربه بغل پای دقیق دروازه فروزان را باز کرد تا آبی ها تعداد گل های زده خود را به عدد 3 برسانند.بعد از این گل آبی ها عقب نشینی کردند و در ترکیب خود دست به تغییر زدند تا در ادامه مسابقه به حفظ نتیجه بپردازند. سیاستی که شفر بعد از برد سه گله اتخاذ کرد و باعث شد تا آبی های تهرانی بتوانند حریف خود را کنترل کنند و اولین برد خود را در دیدار با تراکتورسازی ثبت کنند.

 مهدی سیدعلی داور این داور با کمکهای حسن ظهیری، تورج عیوض محمدی و جواد محمدی داور چهارم و با  ناظرت حسن کامرانی فر این دیدار را قضاوت کرد .

بهترین بازیکن:فرشید اسماعیلی با یک گل و یک پاس گل تردیدی در بهترین بازیکن زمین باقی نگذاشت. او در این بازی نمایش درخشانی داشت و در تمام حملات استقلال نقش مهمی را ایفا کرد هرچند که تبریزی و روح الله باقری هم روز خوبی را پشت سر گذاشتند.

*دبل گل محمدی در ثانیه های پایانی ، پدیده 1 - صنعت نفت 0؛ پدیده‌ای به نام یحیی تایم

پدیده مشهد با گل ثانیه های پایانی امین قاسمی نژاد موفق شد دومین برد متوالی خود را کسب کند.

پدیده مشهد از ساعت 20:00 در ورزشگاه امام رضا (ع) میزبان  صنعت نفت آبادان بود .دیدار پدیده و صنعت نفت آبادان  یکی از دیدارهای هفته سوم بود که این بازی علی رغم موقعیت های دو تیم با تساوی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید و حدس پایان بازی با همین نتیجه دور از انتظار نبود .

شاگردان یحیی گل محمدی در نیمه اول با مالکیت بر توپ و میدان موقعیت های زیادی ایجاد کردند اما هیچ کدام از آنها به گل تبدیل نشد. نیمه دوم نیز با موقعیت های متعدد برای هر دو تیم همراه بود اما این امین قاسمی نژاد بود که با فرصت طلبی خود در دقیقه 93 ارسال توپ به محوطه جریمه به یونس شاکری رسید و او هم توپ را برای قاسمی نژاد مهیا کرد تا این بازیکن با پرتاب خود به سمت توپ و ضربه پای راست دروازه صنعت نفت را باز کند و موفق به زدن گل 3 امتیازی تیمش شد تا پدیده با 6 امتیاز از سه بازی شرایط خوبی در جدول پیدا کند.

کوپال ناظمی داور این دیدار با کمکهای حمید سبحانی، محمدرسول ذورقی کمک داوران این دیدار و علی بای داور چهارم و ناظرت رحیم رحیمی‌مقدم این دیدار را قضاوت کردند .

 اخطار ها : دقیقه 77 عبدالله حسینی از پدیده ، دقیقه 79 پلاتینی از صنعت نفت ، دقیقه 80 بهنام برزای از صنعت نفت

*جنگ بی نتیجه برای صدرنشینی؛سپاهان 0 پیکان 0؛ تساوی به سود پرسپولیس

تساوی دو تیم 4 امتیازی جدول رده بندی سبب شد تا پرسپولیس با وجود توقف در خوزستان، همچنان صدرنشین جدول رده بندی مسابقات باقی بماند.

سپاهان از ساعت  20:30 در ‏ ورزشگاه  نقش جهان اصفهان میزبان  پیکانبود دو تیم  در شرایطی برابر هم صف آرایی کرده بودند که پیروزی هر یک از آنها می توانست حکم به صدرنشینی آنها در پایان هفته سوم رقابت ها بدهد ولی تساوی بدون گل در دیداری که موقعیت های زیادی را شاهد بودیم ، موجب شد تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ همچنان صدرنشین باقی بمانند.

این تساوی در واقع دومین تساوی بدون گل شاگردان امیرقلعه نویی در ورزشگاه نقش جهان بود که البته در مقابل پیکان برخلاف دیدار اول، 17 هزار نفر از نزدیک شاهد آن بودند.

شاگردان مجید جلالی در این دیدار بار دیگر نشان دادند که نظم بسیار خوبی در کارهای دفاعی دارند و سپاهان هم هر چه حمله کرد به نتیجه نرسید تا هر دو تیم برای رسیدن به صدر جدول چشم به هفته های آتی داشته باشند.

نیمه اول این دیدار را باید به طور کامل به شاگردان امیرقلعه نویی اختصاص داد ، تیمی  که در تمام طول 45 دقیقه تیم مسلطبر زمین و میدان  بودند و حملات زیادی را هم روی دروازه پیکان ترتیب دادند. برخی از موقعیت های این تیم با بی دقتی از دست رفت و برخی نیز با واکنش های خوب شیخ ویسی به جایی نرسید تا حداقل در نیمه اول سپاهان از رسیدن به صدر جدول محروم بماند. البته پیکان هم مانند همیشه چشم به ضدحملات داشت و در ثانیه های پایانی بازی اشتباه مدافعین سپاهان در صورتی که واسعی فرصت سنج تر بود، می توانست این تیم را به گل برساند.

در نیمه دوم سپاهان باز هم تیم برتر میدان بود ولی عجله بیش از حد بازیکنان این تیم برای رسیدن به خط دفاعی تیم پیکان سبب شد تا شاگردان جلالی کار راحت تری برای دفاع از دروازه وحید شیخ ویسی داشته باشند که روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. همین موضوع سبب شده بود تا بازیکنان پیکان نیز جسارت بیشتری در نیمه دوم پیدا کنند و حملات بیشتری را روی دروازه وحید شیخ ویسی ترتیب دادند که البته به جایی نرسید. در این دیدار ابتدا جلالی تعویض های خود را انجام داد و سپس امیرقلعه نویی برای تغییر نتیجه هر سه تعویض خود در خط میانی انجام داد که در نهایت بی نتیجه باقی ماند. البته باید این نکته را هم اضافه کنیم که استنلی کی روش در دو موقعیت می توانست زننده گل برتری طلایی پوشان باشد که بدشانسی او سبب شد تا در سومین هفته متوالی در ثبت گل ناکام باشد.

 علی صفایی داور این دیدار با کمکهای  فرهاد مروجی ،  محمدهاشمی نسب کمک داوران و روح الله شریفی داور چهارم و

ناظرت علیرضا کهوری این دیدار را قضاوت کردند .

*نفت مسجدسلیمان 0- فولاد 0؛ هفته بدون گل خوزستان تکمیل شد

تیم های نفت مسجدسلیمان و فولاد اهواز نخستین دربی خوزستان در فصل جاری را برگزار کردند و در نهایت به تساوی بدون گل رسیدند.

نفت مسجدسلیمان از ساعت 20:30 در استادیوم بهنام محمدی مسجدسلیمان میزبان  تیم فولاد خوزستان بود .

فولاد خوزستان  پس از شکست سنگین مقابل پرسپولیس پا به دربی خوزستان گذاشت و در خانه تیم نفت مسجدسلیمان به مصاف این تیم تازه لیگ برتری شده رفت. فولادی ها که با برد مقابل پارس جنوبی در هفته نخست و اندوخته 3 امتیازی در پی کسب پیروزی در این دیدار بودند تا خود را به جمع بالانشینان جدول اضافه کنند، در خانه حریف هم استانی خود موفق به زدن گل و کسب پیروزی نشدند و تنها یک تساوی بدون گل نصیب آنها شد.

در سمت مقابل تیم نفت مسجدسلیمان که به دنبال خروج از تیم های قعرنشین لیگ بود، بازی خوب و قابل قبولی را در برابر فولاد نمایش داد و در برخی صحنه ها اگر دقت مهاجمان این تیم بیشتر می شد و شانس هم چاشنی کار بازیکنان این تیم بود، شاگردان عبدالله ویسی می توانستند یک پیروزی خانگی را به دست آورند.

نفتی ها حالا در دو بازی خانگی خود 2 تساوی بدون گل به دست آورده اند و البته تنها تیم لیگ برتر هستند که هنوز گلی به ثمر نرسانده اند. از طرفی این تساوی برای فولاد حاوی اولین امتیاز این تیم از بازی های خارج از خانه بود.

حالا با این تساوی که رقم خورد، فولاد به امتیاز 4 رسید و نفت هم 2 امتیازی شد تا جنگ هر دوی آنها برای رسیدن به بالای جدول و گریز از پایین جدول به هفته های آتی موکول شود.

رضا کرمانشاهی داور این دیدار با کمک‌های مهدی الوندی، قهرمان نجفی و  پیمان فرخی‌مهر داور چهارم و یدالله جهانبازی ناظر این دیدار این بازی را قضاوت کردند .

اخطارهای این دیدار: حکیم نصاری (42)- اسماعیل شریفات(89) از نفت مسجد سلیمان

سوارز تارتا (25)-حسن بیت‌سعید (42)- میلاد بدرقه (1+45)- عبدالله کرمی(89) از فولاد

 

لیگ برتر فوتبال جام خلیج همیشه فارس در هفته چهارم با 4 دیدار از پنجشنبه  25 مرداد به صورت هم زمان از ساعت 20:30 آغاز خواهد شد .

سپیدرود رشت به مصاف پدیده می رود ، پیکان میزبان گسترش فولاد خواهدبود ، پارس جنوبی جم  از استقلال تهران پذیرایی خواهد کرد و فولاد خوزستان هم مقابل نساجی مازندران صف آرایی خواهد کرد .         

     Related image

 

 

 

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna